Механичари од Ер Србија Техника обвинуваат дека авионите ги поправа фирма која донеодамна само ги чистела
- Само во последните две години дури 25 лиценцирани механичари на авиони ја напуштиле Ер Србија Техника, за директор, по партиската линија е поставен човек без искуство во воздухопловството, а одржувањето на флотата на Ер Србија се префрла на приватен компанија што до неодамна беше задолжена за перење и чистење на авиони, истакнуваат во интервју за Н1 авиомеханичари на Ер Србија со долгогодишно искуство.
Белград, 21 февруари 2024 (МИА) - Само во последните две години дури 25 лиценцирани механичари на авиони ја напуштиле Ер Србија Техника, за директор, по партиската линија е поставен човек без искуство во воздухопловството, а одржувањето на флотата на Ер Србија се префрла на приватен компанија што до неодамна беше задолжена за перење и чистење на авиони, истакнуваат во интервју за Н1 авиомеханичари на Ер Србија со долгогодишно искуство. Според нив, поради сето тоа е загрозена безбедноста на воздушниот сообраќај.
- Нашиот синдикат пред почетокот на летната сезона побара зголемување на работната сила бидејќи обемот на работа е двојно поголем во однос на лани. Раководството на „Ер Србија“ ги одби сите барања, а за да го спречи нашиот евентуален штрајк, техничкото одржување на возниот парк го префрли на приватната компанија „Авиостар“, која до неодамна само ги чистеше авионите на „Ер Србија“. Од чистачи на авиони станаа компанија која поправа авиони“, велат механичари на „Ер Србија“, кои побарале да не бидат именувани.
Според податоците на Агенцијата за деловни регистри, компанијата Авио Стар е основана на крајот на 2014 година, а сопственик е Словенецот Алеш Луци.
„Првиот човек што Луци го ангажираше за одржување на авионот беше Радослав Перовиќ, роднина на висок функционер на Социјалистичката партија на Србија. Без разлика, не е спорно дека Перовиќ е искусен механичар кој знае процедури и знае да ги организира луѓето. Имаме информации дека целата приказна е протуркана преку СПС затоа што е невозможно така лесно да се добие дозвола и да се влезе во процесот. Тоа може да се направи само со политички средства. Нам полека ни одземаат авиони и ги туркаат кон нив, нашите си заминуваат, а никој ништо не прави“, велат соговорниците од Н1 и додаваат дека вработените стравуваат за својата егзистенција.
Велат дека претставници на синдикатот испратиле мејлови до раководството, побарале разговор, изнесувале предлози со желба да се дојде до решение. Сепак, додаваат соговорниците на Н1, раководството на компанијата „остана глуво“ на сите синдикални барања.
„Стручните и квалитетни кадри заминуваат наместо да задржуваат такви луѓе бидејќи не е лесно да се најдат оние кои ја знаат работата. Не е човек од улица, тоа е некој со години и години искуство. Затоа побаравме од менаџментот на компанијата да ги зголеми платите и да вработи повеќе луѓе, бидејќи во вакви услови е загрозена безбедноста на воздушниот сообраќај. Кон крајот на минатата година беше распишан конкурс на кој се пријавија голем број пилоти и стјуардеси, но никој не се пријави за работното место механичар. Никој нема да дојде да работи за понудените пари бидејќи може да оди во странство и да заработи 45 евра на час“, ни велат лиценцирани авиомеханичари.
Според нив, компанијата „Авиостар“ во меѓувреме регрутирала неколку механичари на „Ер Србија“ со високи плати за да преминат во таа компанија.
„На почетокот дури мислевме дека и нам ќе ни биде полесно доколку Авиостар преземе дел од работата. Но, како што одминуваше времето, таа компанија растеше се повеќе и повеќе, презеде поголем дел од работата, па сега има индиции дека во одреден момент целата работа ќе им биде префрлена и дека нашата компанија ќе биде затворена“, тврдат соговорниците на Н1.
Тие наведуваат дека во Авиостар во моментов има речиси исто толку вработени колку и Ер Србија техника, но додаваат дека во таа приватна компанија нема доволно луѓе кои се обучени да ги отстранат дефектите бидејќи работат во базно, а не во линија за одржување.
„Базно одржување е кога авионот ќе влезе во хангар заради работа на него во текот на една или две недели, а линиското одржување вклучува транзитни, дневни и неделни инспекции, редовни и вонредни услуги за техничко одржување, како и поправка на дефекти на системот на авионот. Тие работници генерално имаат искуство само во основни работи за одржување“, објаснуваат механичарите со долгогодишно искуство.
Како што посочуваат, најважни се лиценцираните механичари кои имаат овластување да ги потпишат таканаречените технички книги, без кои авионите не можат да полетаат.
„Само во последните шест-седум месеци, осум колеги кои беа овластени да ја потпишат техничката книга за авионот Ербас 330 дадоа отказ. Со својот потпис механичарот гарантира дека авионот е технички исправен и безбеден за следниот лет. Доколку не сте ја почитувале процедурата и направиле се како што треба, а сте потпишале дека авионот е исправен, кривично одговарате. „За жал, безбедноста на авионите на „Ер Србија“ е загрозена бидејќи не се почитуваат одредени процедури“, тврдат механичарите на компанијата.
На директно прашање на Н1 дали авионите на „Ер Србија“ се технички исправни и безбедни за сообраќај, механичарите велат дека тоа можат да го гарантираат само за авионите што ги одржува „Ер Србија Техника“. ссм/
фото: веб страна на Ер Србија