• недела, 22 декември 2024

Од пуштањето во употреба на „Мост Дунав 2", кај Видин - Калафат, по него во двата правца минале седум милиони автомобили

Од пуштањето во употреба на „Мост Дунав 2
Видин, 21 август 2021 година (МИА / БТА) - Од пуштањето во употреба на мостот „Дунав 2“ кај Видин - Калафат во јуни 2013 година, низ него досега во двата правци минале седум милиони моторни возила. Ова во интервју за БТА го кажа инженер Људмил Димитров, новиот извршен директор на заедничката бугарско-романска компанија „мост Дунав 2, Видин-Калафат“. Тој доаѓа на местото на инжерот Љубомир Низамов. Инженерот Људмил Димитров беше технички директор на компанијата една година по изградбата на мостот во јуни 2013 година. -Во последната една година, сообраќајот преку мостот „Дунав 2“ е зголемен за речиси 15 проценти, во споредба со 2020 година, кажа новиот извршен директор. Димитров појасни дека ситуацијата и работата на објектот на мостот и неговата компанија се познати. -Приоритетите во дејноста не се променети - ова се двете главни функции на компанијата - одржување на техничката услужливост на објектот и услуги на клиентите - безбедно минување и плаќање надоместоци за премин на мостот, рече Димитров. *Станувате шеф на заедничката бугарско-романска компанија „мост Дунав 2, Видин-Калафат“, што управува со објектот. Кои се раководните тела на компанијата? - Заедничкото друштво се управува од Генералното собрание, според усвоениот Статут, има четиричлен Надзорен одбор и Управен одбор, составен од тројца членови. Двајца претставници на Бугарија и Романија учествуваат во Националното собрание и со него претседава ротирачки или бугарскиот или романскиот претставник. Во моментов е претседател романската претставничка Маријана Јоника. На минатото Национално собрание беше донесена одлука за промена на составот на Одборот, а инжерот Љубомир Низамов беше заменет со мене. На состанокот на новиот Управен одбор бев потврден како извршен директор на компанијата. До денес, нема промени во составот на Националното собрание. Бугарски претставници во него се Христо Монев, од Министерството за транспорт и Валери Василев. *Компанијата „Мост Дунав 2, Видин - Калафат“ работи веќе осум години. Што покажува сообраќајниот биланс и анализа? - Од пуштањето на „мост Дунав 2“ кај Видин - Калафат, до денес низ објектот во двата правци минале седум милиони автомобили. Во 2019 година, нивниот број е речиси 1,1 милион возила, во 2020 година бројот на возила што минуваат во двете насоки е помал од еден милион - околу 959,000, што е резултат на ограничувањата воведени во врска со Ковид -19. Односно за 12 проценти се намали бројот на возила што минуваат низ објектот во споредба со 2019 година. За првите шест месеци од оваа година  сообраќајот бележи раст во споредба со истиот период минатата година за 16 проценти, што во апсолутен број изнесува 522.052 возила преку мостот во двата правци. Најинтензивен сообраќај имаше во јуни, кога поминаа 102.500 автомобили, а најмалку автомобили поминаа во февруари. Трендот на највисок процент на камиони што минуваат низ објектот преку 12,5 тони е сочуван со години - за шест месеци од годината нивниот број е 333.182, на автомобили и камиони до 7,5 тони е 179.723. Дневниот товар на автомобилите што минуваат во просек е 1.200 до 1.500 автомобили минуваат и се обработуваат на излезот од Бугарија секој ден. Тие се обработуваат на работните 24 часа вкупно шест ленти на граничниот пункт, а во одредени моменти според ситуацијата, камионите се обработуваат по пет ленти, а едната е за остантите. Сообраќајот од Албанија, како и од Србија е дополнителен поради зголемувањето на патарините на автопатот нашиот западен сосед. * Кои се надоместоците што ги плаќаат автомобилите што минуваат низ објектот? - Од стартувањето на „мостот Дунав 2“ таксите не се променети. Тие можат да се видат за сите пет типа на возила на нашиот Фејсбук и веб -страниците. Може да се користат за следење на моменталната состојба на контролниот пункт во секое време. За автомобили, еднонасочната такса е шест евра или 12 лева, за автобуси - 25 евра или 49 лева и за камиони над 12,5 тони - 37 евра или 72 лева. При напуштање на земјата, надоместоците може да се платат во евра или лева, и при влез од Романија во Бугарија - во леи или евра. На барање на возачите, надоместокот може да се плати на каса или на ПОС терминал. *Каков е сообраќајот на композиции на возови - товарни и патнички на железничката линија изградена на „Мост Дунав 2“? - За жал, сообраќајот е многу слаб. Причините за ова се веројатно многу и сложени. Секој ден од меѓународната станица во Видин тргнуваат и пристигнуваат два меѓународни патнички воза кои патуваат од и до Романија - Видин -Крајова. Но, бројот на патници во нив е многу ограничен. Ситуацијата е уште полоша со товарниот железнички транспорт што минува низ објектот. Во моментов, два-три товарни возови минуваат месечно. Објаснувањето е дека нема товари и нема интерес на инвеститорите за овој транспорт. Но, тоа не зависи од компанијата. * Осум години по отворањето на „Мост Дунав 2“, каква е неговата техничка состојба? - До денес, осум години по отворањето, „Мост Дунав 2“ е во одлична техничка состојба. Приоритетите на заедничкото вложување што работи со објектот не се променети. Успешно ги извршуваме главните две функции - одржување на техничката услужливост на објектот и услуги на клиентите - безбедно минување и плаќање патарина. Во последните една година сообраќајот преку „Мост Дунав 2“ е зголемен за речиси 15 проценти. Летово сообраќајот е зголемен за 10-15 проценти во споредба со пролетните месеци. Не можеме да негираме дека, особено во сабота и недела, пред објектот се формираат редици, кои во одредени моменти достигнуваат 10-15 километри пред приодите кон мостот. Затоа редиците камиони во очите на јавноста се голем проблем. Постојат две причини за овие редици: граничниот премин, кој е на романска територија, не е наменет за овој густ сообраќај, ниту е дизајниран да спроведе многу од проверките на граничната контрола што се вршат на контролниот пункт. Втората причина е притисокот на мигрантите, кој ја обврзува романската гранична полиција да спроведе 100 проценти гранична контрола. Лошото е што луѓето ги поврзуваат овие редици со работата на заедничкото вложување, и има сосема различни функции. Од страна на компанијата, ние се грижиме за состојбата на инфраструктурата, хемиски тоалети и корпи за ѓубре се поставени од двете страни на контролниот пункт. Исто така, компанијата претрпува штета од формирање редици - загадувањето е големо, кое треба да го исчистиме, постојано се истура гориво од камионите, кои застануваат и чекаат. Ова гориво го уништува тротоарот при високи температури. * За колку години Бугарија и Романија ќе треба да ја вратат инвестицијата во објектот и инфраструктурата на мостот? - Инвестициите во изградбата на мостот и инфраструктурата до него од страна на Бугарија се 304 милиони евра, а од страна на Романија 96 милиони евра. Станува збор за вкупно инвестиција од 400 милиони евра - средства обезбедени преку заеми. Прогнозата за нивното плаќање е 20 години. Секоја година се плаќаат дивиденди на акционерите, бугарската и романската држава, во согласност со почетната инвестиција, по 10 проценти од средствата во фондот за идна санација на објектот. *Какви се вашите очекувања за сообраќајот по изградбата на новиот автопат Ботевград - Видин? - По пуштањето во употреба на автопатот Ботевград - Видин, сообраќајот уште повеќе ќе се зголеми и неминовно ќе се формираат уште поголеми редици камиони на „Мост Дунав 2“. Решението за проблемот е да се изградат тампон паркинзи за да се чекаат камионите. Прашање е дали треба да се платат такси на местата што чекаат или не. Бидејќи возачите не се виновни за оваа ситуација. Постојат две опции - овие тампон паркинзи се јавни или приватни. Другото решение е да се зголеми капацитетот на граничниот пункт во иднина и да се прошири контролниот пункт на романска територија. Во моментов има шест ленти, од кои пет служат за камиони. Ако лентите се зголемат и станат на влез и излез 10, ситуацијата ќе се ублажи. Ова ќе го намали времето за различни видови контрола и ќе го скрати времето на чекање.

Остани поврзан