• недела, 24 ноември 2024

Џез звуци во ретро воз со вагони од 1920-тите, 1940-тите и 1970-тите години

Џез звуци во ретро воз со вагони од 1920-тите, 1940-тите и 1970-тите години

Софија, 7 август 2024 - Џез звуци се слушаат во ретро родопскиот воз, кој за првпат сообраќа на релација Добриниште - Јакоруда во деновите на џез фестивалот во Банско. Музичарите Петар Терзиев и Велизар Гичев од УКЕ ДУО утрово тргнаа од железничката станица во Банско на патување кое ги спои џезот и боса нова со атмосферата од минатото.

Ова е веста, која денеска ја избра МИА од сервисот на Бугарската телеграфска агенција (БТА), согласно Договорот за размена на информации и професионална соработка, кој предвидува секој ден националните информативни агенции на Северна Македонија и Бугарија да разменуваат по една вест, која ќе ја објават на својот интернет сајт без промени со изрично посочување и цитирање на партнерот како извор.

Ретро атракцијата со воз има вагони од 1920-тите, 1940-тите и 1970-тите. Композицијата ја влечи дизел локомотива, специјално произведена во Западна Германија во 1965 година по нарачка на Бугарија.

Предлогот за џез во возот дојде од Кристијан Ваклинов, кој е вклучен во развојот на оваа прекрасна идеја, вели за БТА претседателот на здружението „Фестивали во Бугарија“ и коорганизатор на „Банско џез фестивалот“ Илијана Штерева-Иванова. Таа истакна дека патувањето со ретро возот е емотивно, но треба да се доживее на лице место, исто како и џез-фестивалот во Банско.

- Идејата на фестивалите е да бидат празник, за да бидат реални треба да има можност за емпатија и емоции на повеќе дестинации, затоа се трудиме да направиме многу сцени, рече Штерева - Иванова. Денеска на џез ретро возот се качија градоначалникот на Банско Стојчо Баненски, како и членовите на здружението „Фестивали во Бугарија“.

Ретро вагоните на возот сообраќаат на релација Добриниште - Јакоруда и обратно од почетокот на фестивалот и ќе продолжат до 10 август, кога е финалето на 27. издание на „Банско џез фестивалот“. БЏЗ организираше вакви атрактивни патувања по пристапни цени околу пет до шест години, но секогаш од почетната станица до Велинград, Аврамово, Јакоруда, но не и во Пиринскиот регион, за кој железницата е дел од историјата, изјави за БТА експертот за БЏЗ, Кристијан Ваклинов. Ова е прво патување на ретро вагоните на трасата, а Ваклинов ја дефинира композицијата како „шарена“, која го спојува духот на два века - минатото и сегашноста и три епохи. Најстарите вагони во возот датираат од 1926 година. Еден од нив е товарен вагон, кој во 1940 година бил претворен во поштенски вагон за пратки и пошта, како и во патнички вагон со седење.

Првиот дел од железничката пруга Родопи со тесен колосек, која ги поврзува сегашните Септември и Велинград, беше отворена на 1 август 1926 година, а за овој почеток на работата на пругата беа доставени четири вагони, од кои еден е дел од возот што сообраќа на релација Добриниште - Јакоруда. Вагонот беше реставриран во 2004 година.

Во 1941 година, осум вагони, произведени во Западна Европа, беа испорачани во Бугарија за да ја сервисираат линијата, а еден од овие вагони, единствениот зачуван до денес, превезува патници во ретро-атрактивниот воз. Третиот патнички автомобил во композицијата е од почетокот на 70-тите години на минатиот век, кога веќе постоела фабриката за автомобили во Дрјаново, изјави Кристијан Ваклинов. До денес линијата ја опслужуваат овие вагони, но тие се модернизирани во последните 20 години. - Ретро композицијата ги вклучува единствените зачувани оригинални клупи какви што се произведени во фабриката во Дрјаново, истакна експертот од БЏЗ.

- Композицијата се напојува со дизел локомотива, произведена во 1965 година во Западна Германија по нарачка на тогашната Народна Република Бугарија, а нарачани се моќни локомотиви кои можат да служат на нашата линија, рече  Ваклинов. Пругата до највисоката железничка станица на Балканот - Аврамово беше огромна за локомотивите кои тогаш постоеја на пазарот, беа донесени од странство за да се обидат со постоечките модели и испадна дека не успеале да извлечат воз до станицата во Аврамово. Затоа овие локомотиви, кои се уште се главна влечна сила на пругата со тесен колосек, се проектирани и произведени според бугарски параметри, додаде експертот.

Возот има и свој вагон - бифе кој беше пренаменет од драјановскиот вагон пред неколку години и им дава дополнителна можност на патниците, истакна Кристијан Ваклинов.

Медиумската информативна агенција овие текстови ги објавува во оригинална форма, согласно Договорот за размена на информации и професионална соработка меѓу двете национални новински агенции МИА и БТА.

 

 

Остани поврзан